12/7

Tjohopp!

Jag har idag arbetat mig igenom en andra dag på jobbet. Det blir inte roligare om jag säger så... Idag hade vi hela två kunder. Men det är ju lite bättre än igår, då det bara var en.

Så på grund av att det inte mer några kunder idag så bestämmde Mathilda och jag att vi skulle baka istället. Vi tänkte att det är ju alltid bra med kladdkaka så vi bakade en sån. Sen så hade jag ju tänkt baka sverigekaka men jag glömde ju så klart kokboken. Men när vi öppnar kylskåpet så finns det inte ett ägg, så undertiden jag åker och hämtar lite kokböcker hemma svänger jag samtidigt förbi ica och köper ägg.

Jag brummar hem på moppen och pappa tror att det inte var något jobb idag. Ja, det är som en ledig dag igen tänker jag. Jag kommer då till kollot igen och de två kunderna sitter på altanen och dricker kaffe och äter glass. Jag kollar på receptet och ser att det första jag behöver är socker, jag tittar på sockerburken och inser att det omöjligt är 3 deciliter socker kvar. Så det är bara att sätta sig på moppeden igen och brumma till ica igen. Jobbigt att moppa fram och tillbaka igen.

Jag fick tag i min pojkvän idag, och han är snart i stockholm. Och det betyder att han snart är hemma. För att vara exakt så kommer han hem imorgon. Då ska han komma hit, för jag är ensam. Jag tycker inte om att vara ensamt. Det blir så ensamt. Buhu.

Jag vill att mitt brännsår på benet ska läka. För jag tycker inte om att ha plåster på benet. Det blir ett väldigt fult märke om man ska sola. Ja jag vet vilket i-lands problem. Jag har även en fluga som far runt och runt omkring mig. Jag tycker inte om den, jag hatar flugor.

Men nu ska jag se på tv, vi hörs!

Pöss

En knasig jordgubbe som Lana skickade till mig idag ^^



Kommentarer
Postat av: Anna

Det må vara en knasug jordgubbe, men jag skulle nog fortfarande inte tacka nej till att äta den! :)

2009-07-14 @ 02:25:00
URL: http://tjenaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0