Bussen var sen

Hejsan hoppsan alla ni ute i cyberrymden!

Jag är så på jävligt dasedåligt humör. Vet inte varför (eller skulle gissa att det är den gigantiska stora kemiläxan vi fick idag, kemiläxan sen innan som jag fattar nada av och kommer nog troligtvis aldrig fatta, att vi har matteprov snart och jag fattar ingenting när jag väl har gått ifrån lektionen och sen att vi har samhällsprov som jag faktiskt har tagit tag i idag vilket var ett stort misstag för nu insåg jag hur mycket det var som jag inte kunde) men jag kan ju gissa. 

Jag orkar bara inte, jag vill bara ha lov just nu så man slipper stressa upp ur sängen, stå i kylan och vänta på buss och när bussen väl kommer så finns det inga sittplatser så man behöver stå och balansera sin bag på golvet samtidigt som man helst vill lägga sig ner på golvet och gråta. Varför ska inte bara bussen skicka efter en taxi, eller så kan väl de ha koll på att idag kommer det vara mycket folk på bussen så vi kanske inte ska ta den minsta bussen som går? 

Nej man ska inte klaga på bussarna, det har det jobbigt som det är. Det finns faktiskt en eldsjäl till busschaufför. Det är hon som varje gång man svänger in vid minerva tar upp micken och håller ett litet morgontal. Oftast handlar det om de bra vädret (som ungefär innehåller att vi ska vara försiktiga så vi inte halkar, att löven är fina färger, solen lyser etc..) eller om det dåliga vädret (det regnar, det kan vara halt ute, det är grymt kallt så hon vill att vi ska ha på oss mycket kläder etc..). Men det är väldigt fint och underhållande. Så när man hör det där speciella plinget från micken så stänger jag alltid av ipoden och lyssnar förundrat på vad som kommer idag. 

Igår träffade jag Coco. Det var roligt, vi har som inte träffats på ett tag för min mobil har som varit trasig. Det är inte det lättaste ska ni veta att hålla kontakten med Coco och ha en fungerande mobil. Tänk då med en trasig! Men vi satt och pratade om vad som hade hänt undertiden vi inte träffats. Fick veta lite hemska och roliga saker (förlåt men det hemskaste/roligaste måste nog varit det där om Fia, alltså helt sjukt vad tänker ungen med?!) blev lite chockad ibland men det mesta var nog väntat. Det känns alltid bra att träffa Coco, för hon stalkar till och mer än vad jag gör. Vilket då innebär att hon alltså vet mer än vad jag gör. Alltså så får jag alltid veta något nytt då jag träffar henne. Med Coco gäller det också en annan sak, hon lyckas alltid ha gjort något extremt pinsamt (precis som jag) mellan gångerna vi träffas. Som sagt alltid underhållande att träffa henne.

Nej nu måste jag tydligen sluta och jag känner hur ögonen är trötta! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0